طراحی داخلی مطب - گروه معماری بام

گروه معماری بام برای نیازهای رو به گسترش صنعت ساختمان در زمینه معماری و طراحی داخلی و نمای ساختمان ها

طراحی داخلی مطب - گروه معماری بام

گروه معماری بام برای نیازهای رو به گسترش صنعت ساختمان در زمینه معماری و طراحی داخلی و نمای ساختمان ها

  • ۰
  • ۰

دفاتر کار می‌توانند محیط‌هایی خسته‌کننده و استرس‌زا باشند. سر و صدای همکاران، گفتگوهای تلفنی، نوتیفیکشن چت‌ها و… همگی می‌توانند به راحتی تمرکز افراد را کاهش دهند؛ و موجب ایجاد استرس ناخواسته شوند. در این مقاله وب‌سایت گروه معماری بام، چند نکته طراحی  دکوراسیون اداری  برای کاهش استرس کارکنان را معرفی می‌کنیم.

کاهش استرس کارکنان با طراحی دکوراسیون اداری

به فضاهای شخصی اجازه بروز دهید

فضای اداری به راحتی می‌تواند پس از مدتی خسته‌کننده شود. برای رهایی از این وضعیت بهتر است به کارکنان خود اجازه دهید تا حد مشخصی به سفارشی کردن فضای کاری خود بپردازند. این شخصی‌سازی‌ها می‌تواند شامل مواردی مانند تصاویر خانوادگی، تزئینات مختلف، گلدان‌های کوچک و… باشد. چنین فضایی محیط را برای کارکنان دلنشین‌تر می‌کند؛ و اجازه می‌دهد با انرژی بیشتر به فعالیت بپردازند و به طور کلی موجب کاهش استرس کارکنان می‌شود.

 

نقاطی را برای فعالیت مشترک تعریف کنید

اگر مکان‌هایی برای فعالیت مشترک وجود نداشته باشد؛ ممکن است کارکنان شما نتوانند ارتباط درستی با یکدیگر برقرار کنند. همچنین این مشکل می‌تواند باعث شود کارکنان زمان زیادی را روی صندلی خود در حالی که به مانیتور خیره شده‌اند به استراحت بپردازند. استراحتی که در عمل خستگی کارکنان را نیز برطرف نمی‌کند. ایجاد این فضاهای مشترک مسیر تعاملات را هموار می‌کند؛ و فضای کار را برای همکاری مشترک تقویت می‌نماید.

 

فضای دفتر را انگیزشی کنید

دفتر کار خود را با استفاده از تصاویر، نوشته‌ها و سایر اقلامی که با برند و فعالیت شما هماهنگ است و می تواند موجب افزایش انگیزه شود، تزئین کنید.  دکوراسیون اداری شیک  علاوه بر زیبا کردن فضا، انگیزه کارکنان را برای انجام فعالیت‌ها بالا می‌برد. همچنین این تزئینات می‌تواند معرف شکل فعالیت سازمان و فرهنگ حاکم بر آن به مشتریان شما باشد.

 

محیط‌های کار چندگانه ایجاد کنید

اینکه کارمند احساس کند مجبور است تمام طول روز به میز کارش چسبیده باشد، واقعا استرس زا است. برای کاهش استرس کارکنان در این زمینه بهتر است آزادی کارکنان خود را با ایجاد چندین محیط کاری با طراحی مختلف افزایش دهید. مجموعه‌ای از میزهای ایستاده، نیمکت‌ها و مبلمان راحتی، می‌تواند تکمیل‌کننده میز اصلی فعالیت کارکنان باشد. اینکه کارکنان بتوانند ساعاتی از روز را روی میز دیگری و در شرایط دیگری فعالیت کنند؛ استرس آنها را کاهش داده و به ایجاد آرامش و تمرکز در محیط کمک می‌کند.

 

فضا را برای استراحت و بازیابی انرژی فراهم کنید

این فضا برای دقایقی کارکنان را از محیط کار خارج خواهد کرد. یک اتاق ساده که عاری از هرگونه نشانه کاری باشد؛ به همراه صندلی‌هایی راحت برای استراحت و چند گل و گیاه آرامش‌بخش، محیط خوبی را برای شارژ مجدد کارکنان در طول روز کاری فراهم می‌کند.

 

ایجاد فضاهای آرام برای کار متمرکز را فراموش نکنید

هر کسی نمی تواند در یک محیط باز کاری، بازدهی مناسبی داشته باشد. هنگامی که کاری نیازمند حداکثر تمرکز است؛ محیط‌های کاری باز می‌تواند دشمن انجام کار باشد. پس با وجود تمام مزایای محیط اداری باز، بهتر است در کنار آن فضاهایی آرام برای انجام کارهایی که به تمرکز بالایی نیاز دارند را فراموش نکنید. ایجاد الزام سکوت در این فضاها به بهبود شرایط کار در آنها کمک می‌کند. این ایده در کاهش استرس کارکنان برای انجام وظایف پیچیده بسیار مهم است.

 

آرامش را از طریق زیبایی شناسی تحریک کنید

نور طبیعی کمک می‌کند تا کارگران شادتر و سازنده‌تر شوند. پس انجام کارهایی که می‌تواند نور طبیعی را به سمت دفتر بفرستد در اولویت قرار دهید. همچنین رنگ دفتر کار، تاثیر خوبی بر شرایط روحی کارکنان شما دارد. اطمینان حاصل کنید که دفتر کار شما دارای تعادل رنگ‌های روشنی باشد؛ که باعث افزایش خلاقیت و روحیه مثبت می‌شود. با استفاده از راهنمایی‌های بالا، می‌توانید شروع به  طراحی دکوراسیون اداری  کنید؛ که باعث افزایش رضایت، کاهش استرس کارکنان و افزایش سطح بهره‌وری آنها می‌شود؛ و آنها دوست دارند وقت بیشتری را در محیط کار بگذرانند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی