طراحی داخلی مطب - گروه معماری بام

گروه معماری بام برای نیازهای رو به گسترش صنعت ساختمان در زمینه معماری و طراحی داخلی و نمای ساختمان ها

طراحی داخلی مطب - گروه معماری بام

گروه معماری بام برای نیازهای رو به گسترش صنعت ساختمان در زمینه معماری و طراحی داخلی و نمای ساختمان ها

  • ۰
  • ۰

در قسمت اول این مقاله، 4 نکته را در زمینه طراحی نمای ساختمان با شما در میان گذاشتیم. در قسمت دوم و پایانی، می خواهیم شما را با 8 نکته دیگر که باید در طراحی نمای ساختمان در نظر بگیرید، آشنا کنیم. همواره در نظر داشته باشید که رعایت نکاتی هرچند کوچک می تواند شما را به یک ساختمان با نمای زیباتر نزدیک تر کند، پس با ما در این مقاله همراه باشید.

 

 

برای طراحی خارجی نمای ساختمان چه باید کرد؟

رنگ‌ها در طراحی خارجی نما

چگونه می‌شود با وجود همه آن رنگ‌های عالی انتخابی سریع داشت؟ برای شروع، شخص باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد نمای خارجی به صورت ساده یا چشم‌گیر باشد؛ و سپس بعد از آن سایه رنگ انتخاب می‌شود. مسئله مهم در مورد رنگ‌ها این است که آنها تنها برای زیبایی به کار نمی‌رونذ. آنها باید در گذر زمان سالم باقی مانده، و عیب و نقص‌ها را به گونه‌ای پنهان کنند که کاملا ناپدید شوند. کار سختی است، اینطور نیست؟

ایمن‌ترین راه برای انتخاب رنگ‌ها، تصمیم‌گیری برای یک باریکه رنگی و همچنین انتخاب دو سایه رنگ دیگر برای آن است. در بهترین شکل ممکن، باید سایه‌ای روشن‌تر برای بدنه و سایه‌ای تاریک‌تر برای تزیینات در نظر گرفت. انتخاب رنگ سوم چندان مطلوب نیست؛ اما می‌توانید از آن برای برجسته ساختن درها یا پنجره‌ها استفاده کنید.

یک ورودی به یاد ماندنی

راه ورودی همیشه نقطه‌ای حیاتی برای تزیین کردن است؛ چراکه اولین جایی است که بازدیدکنندگان هنگام آمدن به خانه می‌بینند. باید اطمینان حاصل کنید که آنها صحنه آن را فراموش نخواهند کرد. و از ویژگی‌ها و نورپردازی‌های جالبی استفاده کنید؛ تا نمای کلی آن را بیش از پیش جذاب کنید. درهای سفارشی ایده‌ای عالی برای شخصی‌سازی نمای خارجی ساختمان است؛ و حتی از درهای قدیمی‌تر هزینه کمتری خواهند داشت.

نورپردازی

نورپردازی خارجی از لحاظ دیدگاه ظاهری بسیار مهم است؛ اما هم‌چنین می‌توان آنها را به عنوان یک شیوه محافظتی در شب‌ها در نظر گرفت. اگر می‌خواهید در نورپردازی خود از روش‌های سنتی استفاده نکنید؛ نوردهی طرح‌دار را در نظر داشته باشید. در عین حال، از یک سیستم نورپردازی استفاده کنید که با ورودی همخوانی دارد؛ تا نمایی نامربوط نداشته باشید.

 

برای مثال، خانه‌های مدرن با چراغ‌های فلزی گوشه‌ای بهتر به نظر خواهند رسید؛ در حالی که ساختمان‌های کلاسیک‌تر نیازمند نورپردازی فانوس مانند یا ورودی‌های چلچراغ دار هستند. اطمینان حاصل کنید که نمای خارجی به خوبی روشن شده؛ و اینکه حتی در طول شب کاملا قابل رویت است.

سقف مناسب

سقف خانه شما یکی از جاهایی است که مسئله زیبایی‌شناختی اهمیت کمتری دارد. در این زمینه وظیفه شما این است که دوام را در نظر داشته باشید. انتخاب‌ها بسته به کیفیت و انتظارات متنوع هستند. زمانی که در مورد دوام حرف می‌زنیم، احتمالا سفال یا پرنیخ را پیشنهاد می کنیم؛ اما به یاد داشته باشید که این مواد سنگین هستند و هر خانه‌ای نمی‌تواند چنین باری را تحمل کند. از سویی این پیشنهاد بیشتر برای خانه های ویلایی و آب و هوای دائما ابری و بارانی مناسب است.

اما به عنوان جایگزین، می‌توانید از بامپوش‌های آسفالتی رایج استفاده کنید. چراکه به‌صرفه بوده و به راحتی نصب می‌شوند. مواد دیگری که احتمالا برای نمای خانه خود در نظر نداشته‌اید چوب (طول عمر آن 25 سال است)، یا حتی فلزات است؛ که برای پروژه‌های جدید بسیار مناسب هستند.

پیاده‌رو و ورودی ماشین

همانطور که در مورد درها گفته شد، پیاده‌رو و ورودی ماشین، ساکنان و میهمانان را به سمت خانه‌تان می‌برند؛ و به همین خاطر باید جذاب و خوشایند باشند. خبر خوب این است که این کار به تلاش کمی نیاز دارند، برای مثال اضافه کردن رنگی خاص یا سنگ فرش ها مناسب حرکت خودرو، پیشنهادات خوبی است. اگر در این زمینه ایده ای ندارید می توانید با شرکت طراحی نمای ساختمان بام تماس گرفته تا راهنمایی و مشاوره لازم را دریافت نمایید.

اهمیت ساختن منظره در نمای خانه ویلایی

بیایید صادق باشیم: یک درخت که در حیاط جلویی خانه کاشته شده را نمی‌توان به عنوان منظره در نظر گرفت. یک خانه زیبا به یک باغ زیبا، تزیینات شگفت‌انگیز و گل و گیاهانی نیاز دارد که در جاهای مناسب قرار گرفته‌اند. حیاط خانه به‌یادماندنی‌ترین بخش خارجی خانه است؛ پس اطمینان حاصل کنید ساکنان آن را تحسین خواهند کرد.

انتخاب گیاهان صحیح بیشتر به انتخاب شخصی بستگی دارد؛ اما به شما پیشنهاد می کنیم به دنبال گیاهانی باشید که می‌توانند در خاک آن ناحیه دوام بیاورند؛ یا اینکه با شخصی حرفه‌ای در این زمینه مشاوره کنید. کارکنان گلخانه معمولا در مورد منظره سازی اطلاعات زیادی دارند؛ و می توانند به شما کمک کنند باغچه بسیار خوبی بسازید.

استفاده از نورگیر برای دریافت نور اضافی

زمانی که پنجره‌‎ها در جای درستی قرار نگرفته‌اند از نورگیرها برای روشنایی بیشتر استفاده کنید. علاوه بر منظره زیبایی که از آسمان به دست می آورید، خانه‌ای محشر و مدرن خواهید داشت که از بیرون شگفت انگیز به نظر می‌رسد. از لحاظ فنی، نورگیرها را حتی می‌توان در داخل خانه و حیاط هم نصب کرد.

درب پارکینگ

ممکن است در هنگام تزئینات خارجی اهمیت چندانی به درب پارکینگ ندهید؛ اما آنها همان‌جا هستند و می‌توانند باعث موفقیت یا شکست تمام پروژه شوند. چیزی که اینجا باید در نظر گرفت استایل آنها نیست؛ بلکه عایق‌بندی، دوام و ایمنی آنهاست. پس به یک فروشنده شناخته شده رجوع کنید که می‌تواند قیمت خوب و خدمات پس از فروش ارائه دهد.

به محض اینکه بخش مکانیکی این فرآیند را تمام کردید؛ به سبک و تزییناتی فکر کنید که می‌توانند آن را با بقیه طراحی خارجی تان هماهنگ کنند. می‌توانید از میان درهای فلزی و یا طراحی‌های جدیدتر یکی را انتخاب کنید. خوشبختان در این زمینه ایده‌ها بسیار زیاد هستند!

امیدواریم از این مقاله دو قسمتی استفاده کرده و انتخاب بهتری برای طراحی نمای ساختمان مسکونی داشته باشید. گروه معماری بام با تخصص و تجربه بالا، آماده ارائه مشاوره، طراحی و اجرای انواع نمای ساختمان است.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی