طراحی داخلی مطب - گروه معماری بام

گروه معماری بام برای نیازهای رو به گسترش صنعت ساختمان در زمینه معماری و طراحی داخلی و نمای ساختمان ها

طراحی داخلی مطب - گروه معماری بام

گروه معماری بام برای نیازهای رو به گسترش صنعت ساختمان در زمینه معماری و طراحی داخلی و نمای ساختمان ها

  • ۰
  • ۰

طراحی مکان‌های مختلف با توجه به اصول کلی انجام می‌شود. اصولی که کمک می‌کند تا با بهره بردن از طراحی منفعل، یک طراحی به‌صرفه‌تر و راحت‌تر را ایجاد کنید. هدف از به کار بردن این اصول جهانی، افزایش کارایی و راحتی در زندگی برای طیف وسیعی از افراد و شرایط است. این اصول بر طرح‌های کف، ارتفاع، سطح مقطع، مشخصات مواد و نوع ساخت و ساز موثر است.

طراحی محل‌های مختلف به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید از این اصول در طول فرآیندهای طراحی استفاده کنید. در واقع این اصول مانند راهنمایی برای هر مرحله از طراحی عمل کرده و کمک می‌کند تا گزینه مناسب را بر اساس نیازهای‌تان انتخاب کنید. در این مقاله وب‌سایت گروه معماری بام، با اصول کلیدی طراحی مکان که بیشترین تاثیر را دارند آشنا می‌شویم. این اصول در طراحی انواع مکان‌ها، از طراحی ویلا ، ساختمان‌های چند طبقه و... کاربرد دارد.

 

آشنایی با چند اصل کلیدی در طراحی مکان های مختلف

 

محلی فکر کنید؛ اما آن را بر اساس نیازهای خود تطبیق دهید

تفکر محلی در طراحی مکان بسیار مهم است. در واقع شما باید قوانین محلی را در نظر بگیرید. همچنین باید به وضعیت آب و هوا، خاک و سایر موارد اقلیمی توجه داشته باشید. سبک زندگی و فرهنگ استفاده نیز از دیگر موضوعات مهمی است که در محلی فکر کردن باید مورد توجه قرار گیرد. اما همه این موارد را باید بتوانید بر اساس نیازهای خود و بر اساس ترندهای روز دنیا در زمینه طراحی تطبیق دهید.

 

جهت‌گیری مناسب را فراموش نکنید

در نقاط مختلف دنیا، یکی از مهم‌ترین اصول طراحی مکان توجه به دریافت نور خورشید است. این ویژگی سبب می‌شود دریافت انرژی رایگان خورشید، راهی مناسب برای کاهش هزینه‌های مرتبط به روشنایی و گرمایش باشد. همچنین توجه به اجرام حرارتی داخلی که گرمای روز را برای طول شب ذخیره می‌کنند؛ از دیگر ویژگی‌هایی هستند که در طراحی مکان باید به آن توجه کنید. در نهایت توجه کنید که این موضوع به‌خصوص در ساختمان‌های مناطق سردسیری، بسیار مهم تر است.

 

بدانید که در چه آب و هوایی زندگی می‌کنید

جایی که زندگی می‌کنید، تاثیر زیادی بر چگونگی طراحی دکوراسیون داخلی شما خواهد داشت. به عنوان مثال طراحی مکان در آب و هوای سرد تفاوت‌هایی اساسی با طراحی آن در آب و هوای گرم دارد. رعایت اصول طراحی برای اطمینان از اینکه در آب و هوای سرد، گرما را از دست نمی‌دهید؛ و در آب و هوای گرم سرما را، بسیار مهم است. پس بهتر است به طور دقیق ویژگی‌های آب و هوایی محل مدنظر را در نظر بگیرید.

 

اجازه دهید که نور در سطوح مناسب و طبیعی جلوه دهد

هنگامی که در و پنجره‌های یک خانه در جهت مناسب طراحی شده باشند؛ نور طبیعی می‌تواند به خوبی وارد شود. این کار نیاز به چراغ‌های الکترونیکی را در طول ساعات روز کاهش می‌دهد. اندازه دقیق پنجره‌ها و نورگیرها و همچنین سطوح داخلی رنگی، همگی موجب می‌شود که مزایای بهره بردن از نور به حداکثر برسد.

 

استفاده از سطوح مناسب برای عایق‌بندی

عایق‌بندی ساختمان انتقال ناخواسته هوای گرم یا سرد از داخل به خارج و بالعکس را متوقف می‌کند. در زمستان این ویژگی تضمین می‌کند که گرمای ناشی از گرمای مکانیکی یا نور خورشید در داخل خانه باقی بماند؛ و در تابستان از اثر خنک‌کننده تهویه مطبوع در داخل خانه مراقبت می‌کند. عایق‌ها به طور کلی در فضاهای سقف، زیر سقف، دیوارها، زیر کف‌های معلق و در بعضی موارد زیر و اطراف اسلب بتونی قرار می‌گیرند. عایق‌بندی در تمام مناطق آب و هوایی مهم است؛ اما در هوای سرد مهم‌تر است. زیرا در این شرایط عایق ناکافی اجازه می‌دهد که حرارت از طریق سقف، دیوارها و کف تبادل شود.

 

برای راحتی خودتان فضاهای شسته و رفته‌ای طراحی کنید

بسیار مهم است که توجه داشته باشید افرادی قرار است در خانه‌ای که شما طراحی می‌کنید زندگی کنند. یک خانه با طراحی درست و قابل برنامه‌ریزی، قادر به پاسخگویی نیاز ساکنان خواهد بود. فضاهای مسکونی دارای استانداردهای مشخصی هستند که باید رعایت شود. ابعاد و اندازه فضا برای جای‌گیری وسائل مختلف و باقی ماندن فضای باز کافی برای حرکت و فعالیت، مسئله بسیار مهمی است که باید به آن توجه کند.

  • ۹۷/۰۹/۲۸
  • baam arc

طراحی داخلی

نظرات (۱)

شیر از رام کننده ی خود قوی تر است
این را رام کننده می داند ، مهم اینست که شیر نمی داند . . .
(تری ایگلتون)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی