طراحی داخلی مطب - گروه معماری بام

گروه معماری بام برای نیازهای رو به گسترش صنعت ساختمان در زمینه معماری و طراحی داخلی و نمای ساختمان ها

طراحی داخلی مطب - گروه معماری بام

گروه معماری بام برای نیازهای رو به گسترش صنعت ساختمان در زمینه معماری و طراحی داخلی و نمای ساختمان ها

  • ۰
  • ۰

گیاهان، ماندن در فضاهای بسته به مدت طولانی را قابل تحمل تر می‌کنند. در گذشته که خبری از آپارتمان و برج‌ها نبودند، در حیاط‌های نقلی شکل و دور حوض های فیروزه‌ای رنگ وجود گیاهان همیشه عضو ثابت بود. گیاهان در دکوراسیون علاوه بر روح بخشیدن به فضا موجب تصفیه هوای اطراف نیز می‌شوند. امروزه زندگی در شهرهای بزرگ ما را در حسرت هوای پاک گذاشته است. به همین خاطر بسیاری از مردم اخیرا به اهمیت گیاهان آپارتمانی پی برده اند. در این مقاله سعی داریم تاثیر و نقش گیاهان در طراحی دکوراسیون داخلی را با هم دنبال کنیم.

 

 

دور کردن انرژی های منفی با گیاهان در دکوراسیون

همراه شدن با دنیای صفر و یک‌ها، ما را از لذت بردن از طبیعت دور کرده است. حتما تجربه وارد شدن به باغ گیاهان را داشته اید. با ورود به باغ و قدم زدن بین گیاهان، روح تازه ای در شما دمیده می‌شود. انگار برای چند لحظه هم که شده از دغدغه های فکری خود دور می‌شوید. این موجودات زنده دارای انرژی های مثبتی هستند که ما از این موضوع غافلیم. برای همین امروزه بسیاری از روانشناسان به ما توصیه نگهداری از گیاهان آپارتمانی در فضای داخلی منزل و سر کار را دارند.

هر یک از گیاهان به یک نحوی می‌تواند مسئولیت انتقال انرژی مثبت به فضاها را برعهده گیرند. به طول مثال گونه ای از گیاهان با انتشار بوی مطبوع می‌تواند باعث این حس دلپذیر شوند. گونه ای دیگر با دریافت دی اکسید کربن و تحویل اکسیژن باعث تصفیه هوای اطراف می‌شوند و شما با تنفس در نزدیکی آن حس طراوت را خواهید داشت. حتی نگاه کردن به گیاهان، خود باعث دور شدن انرژی‌های منفی از فضا یا افکار شما می‌شوند.

 

معرفی چند نمونه گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون

در پاراگراف قبلی متوجه تاثیرات وجود گیاهان در حوالی خودمان شدیم. اما برای نگهداری این موجودات ارزشمند، نیازمند تحقیق و مطالعه هستیم. گیاهان آپارتمانی به گیاهان همیشه سبز معروف هستند. در ادامه چند نمونه از این گیاهان را به شما معرفی می‌کنیم.

گیاه برگ انجیری: این گیاه با برگ های پهن به سمت بالا رشد می‌کند. گیاه برگ انجیری ابتدای رشد به شکل یک قلب است و با گذشت چند روز چند بریدگی روی برگ های آن ظاهر می‌شود. جالب است بدانید میزان بریدگی های برگ با شدت نور رابطه مستقیم دارد. اما این دلیل نمی‌شود که این گلدان را مستقیما زیر نور خورشید قرار دهید.

گیاه پوتوس: انواع متنوعی دارد، پوتوس طلایی، سفید، ابلق، قلبی، و... . این گیاه را در گلدان های ساده یا آویزدار برای طراحی ویلا ، طراحی داخلی مطب ها و دکوراسیون اداری استفاده می‌کنند. نگهداری آن ساده است به همین دلیل مورد استقبال طراحان دکوراسیون قرار می‌گیرد.

سانسوریا: که به تازگی مورد توجه بسیاری از علاقمندان به دنیای طراحی دکور داخلی شده است، این می‌تواند بسیار شگفت انگیز باشد. قرار دادن گلدانی چه بزرگ و چه کوچک از گیاه سانسوریا می‌تواند نمای جالب و متفاوتی به فضای اداری شما دهد. قبول داریم که گیاه سانسوریا نسبت به باقی گیاهان آپارتمانی قیمت گران‌تری دارد، اما شما با کمی حوصله و تحقیق می‌توانید نحوه تکثیرش را فرا گیرید و یک گلدان بزرگتر به دست خود داشته باشید.

گیاه بامبو: بامبو گیاهی مقاوم و معروف به خوش قدم بودن است. از این گیاه می‌توانید در تزیین دکوراسیون آشپزخانه یا اتاق خواب استفاده کنید. بهتر است برای کنج دیوارها در گلدان شیشه ای بلند و برای جداسازی فضاها از خاک های تزیینی استفاده کنید.

  • ۹۷/۱۱/۱۸
  • baam arc

دکوراسیون اداری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی